Загальна кількість переглядів сторінки

середа, 19 червня 2013 р.

РЕНЕСАНС БУРЕМНИХ ДЕВ’ЯНОСТИХ (АБО РАДЕНЬКИЙ ЩО ДУРНЕНЬКИЙ)

«Гарний товар потребує реклами тільки
тоді, коли виходить на ринок.
Масова реклама товару – це засіб збути
зовсім непотрібний вам товар».
(Американський менеджер
Нельсон Макінвейн, літо 1992 р.)

Те, що нині реклама дратує багатьох громадян України не треба доводити. Впевнений, що це відомо і рекламодавцям, і самим виробникам реклами. Отож останні і шукають засоби впливу на населення, щоб покращити збут продукції, бо інакше залишаться без роботи. Однак, для реклами, яка в ринкових умовах безумовно є товаром, також існують певні вимоги. Однією з таких вимог є її добросовісність, тобто вона не повинна мати прихованої недобросовісної інформації. За це в усьому цивілізованому світі жорстоко карають не тільки рекламодавців, а й тих хто таку інформацію розповсюджує. Однак вочевидь, що в Україні (хочеться вірити – поки що) цього немає.
За доказами далеко ходити не треба. Достатньо проаналізувати зміст реклами банку «Ренесанс Кредит», яка вже не перший день іде на телеканалі 1+1. За продемонстрованою в ній психологією поведінки головний герой її сюжету дуже нагадує Льоню Голубкова – «обличчя» реклами російської фінансової піраміди МММ часів другої половини 90-х років минулого століття. За скоєне МММ її організатор Сергій Мавроді був засуджений російською Фемідою на тривалий термін, відбув покарання і кілька років тому поновив свою діяльність – але вже в Україні. Безумовно, що між поведінкою Льоні Голубкова та героя реклами про згаданий вище банк є деяка різниця. Вона полягає в тому, що пан Голубков демонстрував свої дії, спрямовані на власне збагачення, а герой нової реклами старається для збагачення банку. При цьому, про те, у скільки насправді обходиться отриманий ним кредит, у сюжеті мова не йде. Говориться, що за кредит потрібно буде сплачувати «всього» одну гривню дев'яносто копійок за кожну тисячу гривень щодня. При цьому герой реклами на 1+1 танцює від радості, отримавши такий кредит, чим дивує своїх друзів та родичів, які прийшли до відділення банку. Хоча, якщо вони добре вміють рахувати, то привід не повірити в них дійсно є. Щоб довести останнє достатньо зробити маленькі розрахунки, які здатен виконати школяр початкової школи.
Зважаючи, що рік має 365 або 366 днів за кожну 1000 грн. кредиту герою сюжету доведеться сплатити:
1,90 грн. х 365 днів = 693,50 грн.
або
693,50 грн. : 1000 грн. х 100% = 69,35% річних.
В результаті такого «благодійного» кредитування клієнт через власну легковажність буде солідно пограбованим, а банк отримає надприбутки. Але пограбування, навіть на підставі легковажності клієнта, є злочином. Хоча, на мою думку, ще більшим злочином є реклама дурості.
Зважаючи, що наші «доблесні» правоохоронні органи зараз не захищають інтереси громадян, за рахунок яких вони отримують зарплатню, звертаюсь до керівництва та працівників телеканалів, насамперед телеканалу 1+1, з пропозицією припинити демонстрацію шкідливої і принизливої для громадян України згаданої вище реклами банку «Ренесанс Кредит».


Леонід Тартасюк, інженер та винахідник

Немає коментарів:

Дописати коментар