Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 17 лютого 2013 р.

Майбутнє у п'яній імлі?

«Діти - це майбутнє України». Ці слова часто можна почути по телебаченню (найчастіше – в політичних шоу, де політики дають все нові обіцянки, яких, звісно, не дотримуються), чи прочитати в статтях в Інтернеті.
Я живу в селі, відпочиваю, як і більшість молоді мого села, в гадючниках, які в народі звуться «кафе». Раніше ми ходили на дискотеку. Зараз закрили будинок культури. Як пояснили людям – через те, що склалася аварійна ситуація. Ремонтувати дорого, немає коштів в бюджеті села... Цим зараз нікого не здивуєш - ми ж живемо в УКРАЇНІ. Кожну суботу й п'ятницю «кафе» заповнене студентами та школярами, навіть столиків всім не вистачає. Тому часто можна опинитися за столом з людьми не з твого кола спілкування. Одного вечора трапилося так, що ми святкували чийсь день народження. В компанії була 13-річна дівчинка. Те, що я побачив мене вразило! Ця дівчинка на рівні з іншими пила горілку! Дивно те, що вона була з цілком благополучної сім’ї.
Мабуть, більшість з вас чули цю фразу: «Пий зі мною, якщо ти мене поважаєш»? Так от ця дівчина звернулася до мене з цими словами. Я довго говорив їй що я не п'ю, але вона цього не могла зрозуміти, й наполягала на своєму. Тож я був змушений збрехати – сказав що хворий, що мені заборонено, це завжди в таких випадках допомагає. Звернувся до її 16-річної сестри котра також відпочивала з нами, щоб вона звернула на це увагу і вжила якихось дій. Але натомість почув у відповідь: «А що я їй зроблю»? Після цього я неодноразову бачив як цій дівчині продавали пиво. Коли запитав у продавця, чи знає він щось про закон, яким «забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років», то почув у відповідь: «Якщо не продам я, то продасть хтось інший».
Цікаво те, що забороняється в цьому «кафе» грати в карти, бо це азартна гра, а закон забороняє грати в азартні ігри в таких закладах як цей гадючник. Запитаєте: «Чому так»? Відповідь проста. Коли молодь грає в карти вони вживають менше алкоголю, а це не вигідно власнику цього гадючника. 75% заробітку цього «кафе» припадає на п'ятницю та суботу, в ці дні купують продукцію 90% студентів та школярів. Для того, щоб бізнес процвітав, чи хоча б якось просувався, «доводиться» споювати наше майбутнє. Ще мене дратує, коли відмовляєшся пити на іменинах, а тобі говорять :«Ти шо,не будеш пить за моє здоров'я?». І тут ти розумієш, що це таки парадокс.
Алкоголь – це отрута, яка найбільше вражає головний мозок. Особливо згубно алкоголь діє на організм підлітка, в якого ще не завершився процес формування деяких відділів головного мозку, а також серця, легень, шлунка, печінки, нирок. Алкоголізм викликає передчасні імпотенцію і старіння. Токсична дія алкоголю на організм підлітка у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого, тому що у цьому віці тканини дуже насичені водою і швидко вбирають і розповсюджують алкоголь по всьому тілу. При концентрації алкоголю в крові 0,5-0,6% (це 0,5 л горілки) у підлітка може настати смерть. Щорічно в нашій країні гине понад 10 тис. осіб тільки від недоброякісної та підробленої горілки. Часте вживання алкоголю зумовлює розвиток алкогольних психозів або психічних захворювань, таких як епілепсія, шизофренія і так звана «біла гарячка». Згідно даних ВООЗ, алкоголь є причиною кожного третього випадку смерті у світі, і про яке здоров'я йде мова?
Я часто чую розповіді знайомих – як вони погуляли, найбільшим приводом для хизування є те, наскільки ти п'яний був й що ти творив. Недавно чув слова з вуст молодої дівчини «Якщо не пам'ятаєш як вчора дійшла додому, значить погуляла добре». І це чиясь майбутня мати! Як відомо футбол це гра мільйонів, її прихильниками, мабуть, є більшість чоловіків планети (ну, й якась частина жінок). Футбол це спортивна гра, а спорт, як відомо всім, це сила. Яке ж тоді відношення має пиво до футболу??? Всі ви бачили рекламні ролики пива «Чернігівського» та «Оболонь», в яких використана гра мільйонів для рекламування алкоголю, що несе лише шкоду людському організму, а не здоров'я, як футбол.
Більшість нещасних випадків стаються внаслідок алкогольного сп'яніння, тривалість життя залежних від алкоголю скорочується на 20 років. Згідно статистичних даних близько 40 000 людей в нашій країні щорічно помирає через алкоголь. На сьогодні в Україні МОЗ зареєструвало більше 650 тис. людей, які перебувають на обліку, як хворі на алкоголізм, проте реальна цифра в 3-5 разів вища, оскільки лише невелика частина звертається по допомогу. Рівень споживання алкоголю у нас практично найвищий в світі. За офіційними даними 12-13 літрів, а за неофіційними 20 літрів на душу населення, в той час як для шкоди здоров’ю достатньо і 8 літрів. Якщо зробити нескладні математичні обрахунки – в році 52 тижні, то виходить, що споживається майже 400 грамів алкоголю в тиждень кожним (рахуються і немовлята). В Україні діти п’ють найбільше. Всесвітня організація охорони здоров’я нещодавно провела опитування школярів у 41 країні світу, чи вживають вони спиртне. Україна в списку перша – 40 відсотків дітей вже мають «стаж» вживання алкоголю.
Рівень вживання алкоголю та наркотиків українськими підлітками вражає. Чверть опитаних підлітків зізнались, що вперше вжили алкогольні напої в 11 років і навіть раніше. Про це свідчать дані соціологічного опитування, проведеного Українським інститутом соціальних досліджень імені Олександра Яременко (УІСД) в рамках міжнародного проекту Всесвітньої організації охорони здоров'я. В опитуванні взяло участь понад 6,5 тисяч респондентів – учні шостих, восьмих і десятих класів шкіл, першокурсники ПТУ та «вишів» з усієї території України.
«Вони (підлітки) не сприймають пиво як алкоголь», - повідомила Ольга Балакірєва. При цьому вона зауважила, що на молодь дуже сильний вплив чинять рекламні ролики на телебаченні, в яких відомі люди пропагують алкогольні напої. Україна посідає перше місце у світі за рівнем дитячого алкоголізму (дані ВООЗ).
Невже масовий алкоголізм – майбутнє УКРАЇНИ???


Артур Литвиненко

Джерело :LELEKA NEWS


Немає коментарів:

Дописати коментар